11 september

Hej alla där hemma!
Tänkte ta och berätta om helgen lite.

Fredag: Jobbade morgonen, sen åkte jag till Potomac och tog en fika med Madelene :). Efter det var det dags att jobba igen, till ca 7.30. Och ja, efter det gick jag ner till Bethesda och mötte upp Yassi vi åkte in mot washington. Skulle egentligen mött upp ytterligare en aupair där, men av olika anledningar blev det aldrig så. Haha i alla fall hade vi väldiga problem att hitta vägen hem, men det löste sig tillslut!

Lördag: Åkte till ett mall med Madelene, köpte en typ kofta på forever 21 som jag redan älskar :)! Efter det var det jobb från 5 - 22.

Idag: Är min hel lediga dag :)! Gick till Bethesda och mötte upp Jule, en tjej från aupair skolan. Tog en fika och gick runt lite, vi verkar ha väldigt samma smak vad gäller musik, böcker och filmer :)! Sen kom Madelene, så åt vi frozen yoghurt på ett super bra ställe. Man fick ta sin yoghurt själv, hur mycket man ville. Sen fick man välja och själv ta tillbehör (hur mycket eller lite man ville), fanns massa olika, frukter, nötter, choklad osv osv. Sen så vägde man hur mycket allt vägde framme i kassan och betalde efter det :). Super gott också. Och till sist så var vi på bio, crazy stupid love. Den var riktigt bra.
Och viktigast av allt, skypat med nästan hela släkten! Det var på kalas hos min kusin Alexander som fyllde hela elva år, grattis till han! Var så skönt & roligt att få se och höra alla. Efter det skypade jag med min fina Isabelle, som tyvärr har det jobbigt i sin familj, vilket jag hoppas snart kommer ordna sig. Skype är garanterat världens bästa uppfinning! Även om det kan få en att få fruktansvärd hemlängtan.

Blev lite mycket text, men men. A juste, föresten i fredags åt jag min första amerikanska choklad..säger bara marabou <3. Ni kan ju tolka det hur ni vill..


Och för att göra inlägget lite roligare får ni även en bild från NYC :)


Föresten, måste lägga till ytterligare text. Idag är det ju 9/11, jag har inte märkt av något alls här jag är. Men mina tankar har gått till alla de som blev drabbade den hemska dagen, för tio år sedan.

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej vännen!

Vi saknade dig verkligen på kalaset men skype är fantastiskt så när datorn var på kändes det som du var med oss ändå!

Blev lite orolig när jag hörde om ormen...håll dig på asfalterade vägar...och lova moster att ha gummistövlar på dig!

Det låter fantastiskt gott med frozen yoghurt med tillbehör!

Bamsekram till nästa gång vi hörs!

//Helene

2011-09-12 @ 19:40:47
Postat av: Helene

Hej vännen!

Vi saknade dig verkligen på kalaset men skype är fantastiskt så när datorn var på kändes det som du var med oss ändå!

Blev lite orolig när jag hörde om ormen...håll dig på asfalterade vägar...och lova moster att ha gummistövlar på dig!

Det låter fantastiskt gott med frozen yoghurt med tillbehör!

Bamsekram till nästa gång vi hörs!

//Helene

2011-09-12 @ 19:41:14

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback