H<3

När jag flög hem till Sverige den 8 oktober, så såg jag en kort stund innan vi skulle landa en skugga.
En skugga uppe bland molnen. Det såg precis ut som han. Skuggan var inte liggandes på molnet, utan halvstod ungefär. Svårt att förklara, men som att han var precis bakom oss. Jag reagerade direkt när jag såg skuggan. Och kunde snabbt urskilja vad jag tyckte att jag såg. Jag tyckte att jag såg Happys skugga, han stod och krökte på nacken och mannen flög i vinden. Det låter nog i mångas öron väldigt överdrivet och inbillat även mina. Men jag vet vad jag såg. Och jag tänker på vad Emelie Cajsdotter sa (Hon kan prata med hästar och hon pratade med Happy innan han gick vidare till hästarnas förevigt gröna ängar), hon sa att hon såg en bild av honom som en ung hingst, när han var som starkast. Det var precis så jag upplevde det jag såg. Jag vet att det låter konstigt. Men jag har fortfarande bilden kristallklar i huvudet.



Har fortfarande inga ord för hur ont det gör. Han var en familjemedlem, en bästa vän. En som jag träffat nästan varje dag de senaste 7 åren. Det känns som att en del av mitt hjärta är utrivet och den delen, den kommer aldrig tillbaka. Kan inte förstå varför just han skulle råka ut för denna fruktansvärda olycka. Varför, varför, varför.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback